måndag 29 september 2008

Nyhetstorka

Om ni undrar varför det varit så få inlägg senaste veckan beror det helt enkelt på att det råder lite nyhetstorka just nu. Jag har inte fått fram så mycket ny information på senaste tiden men jag har några saker på gång:

  • Jag har haft kontakt med ett museum i Göteborg där förlagan till Pelle Björnlerts dubbeldäckare skall finnas. Hoppas få svar från dem snart.
  • Tänkte försöka gräva fram lite mer information om Petter Jönsson i Färmantorp. Hoppas att kunna hitta något via någon lokalhistoriskt intresserad i Nättrabytrakten.
  • I förra inlägget nämnde jag Edvin Karlsson och det har inkommit några frågor om vem han var. Edvin var en småländsk spelman som spelade på en dubbeldäckare och han intervjuades och spelades in på 70-talet. Detta är så klart väldigt spännande och jag återkommer när jag vet mer.

Inga kommentarer: