tisdag 30 september 2008

Mer om barockstråkarna

Jag kan ju nämna lite om hur barockstråkstesterna går. Svaret är att det går fint. Har nästan bestämt mig för en stråke som ser ungefär ut som bilden nedan. Den har dock en lite annan frosch. Den är gjord i ebenholz och inte som här i snakewood.

Intressant är att av de fyra stråkar jag fick för utprovningen så kan de delas in i två par där stråkarna i varje par ser mycket lika ut. När jag provspelat stråkarna var det dock väldigt stora skillnader även på de stråkar som till synes är lika. Två av stråkarna, en ur varje par, gillar jag mycket bättre än de andra två. Den som jag fastnat för är väldigt lätt i spetsen och en typisk barockstråke, den andra som jag också gillar är lite av en blandning av den första och en vanlig stråke. Övriga två tycker jag var alldeles för veka i stången och de blev väldigt studsiga.

Inga kommentarer: