onsdag 4 februari 2009

resoneramera.se


Det var ett tag sedan det kom ett nytt blogginlägg här och det har sin förklaring. Jag har äntligen fått till en första version av den nya websidan resoneramera.se. Tanken med denna sida är att den ska ge en lite bättre överblick över ämnet svenska fioler med resonanssträngar. Om du har följt denna blogg så kanske det inte finns så mycket nya information men jag vet att förstagångsbesökare på bloggen har lite svårt att få en översikt över ämnet. Bloggen kommer fortsätta användas för ostrukturerade tankar och nyheter och det är fortfarande den som ni kan kolla för att hänga med vad som är på gång. Websidan kan så klart utvecklas mer, designen kan förbättras etc. Jag har lagt en del energi på att få till en struktur som gör att det går lätt att lägga till nya bilder, info om fler instrument etc. Jag tänker mig att sidan ska bli en samlingspunkt för info om fioler med resonanssträngar och om du har bilder på ett instrument som du byggt eller äger och vill publicera det på sajten får du gärna meddela mig och skicka över bilder. Kom också gärna med kommentarer på hur du upplever websidan, kan något förbättras etc.

3 kommentarer:

Kalle sa...

Det ser bra ut tycker jag.
Mvh Kalle

Per H sa...

Gillar verkligen strukturen och tanken. Du kanske behöver förbättra grafiska formen en smula?
Jag kommer f ö gärna att skicka bilder på instrument jag har byggt, bl a min dubbeldäckade hardingfela som jag byggde i början av 80-talet.

Jon Magnusson sa...

Jo den grafiska formen kan man ju jobba lite med och det är väl på gång. Du som är proffs, har du några specifika tips?