söndag 1 maj 2011

Musikmuseet

I torsdags och fredags var jag på musikmuseet, dels i deras magasin där jag kollade på instrument och dels på museet där jag letade igenom riksinventeringen av svenska museeiinstrument. Dels mätte jag upp de tre dubbeldäckarna på museet (info kommer) och dels hittade en hel del ny information. Valborg är dock en hektisk helg i Uppsala och jag har inte hunnit bearbeta infon än men det handlar om en ny hals, ev två nya 4+6-strängade fioler och lite uppgifter om fiolbyggare. Börjar ett nytt jobb imorgon så jag har en del att stå i men jag hoppas kunna lägga upp bilder och info nu under maj. Den som väntar på något gott...

2 kommentarer:

Herr og Fru Kompost sa...

Spennende! GLeder meg til å se hva du har finni ut. Håper du har tatt noen bilder også.

Jon Magnusson sa...

Jepp, en del bilder blev det och de är lite bättre än sist. Det var några fotografer på plats samtidigt som jag och plåtade dragspel och jag måste ju erkänna att det är lite skillnad mellan min och deras kompetens...